luni, 28 martie 2011

POEZII CONCURSUL EMINESCU 2011

Şapte ani de rai

În care lumea nu s-a oprit

Şi a continuat sa bată vântul.

În care am rostit acelaşi nume de sute de ori

Şi am visat la nori albi.

În care te-am căutat în toate colţurile lumii

Şi am uitat că tu, de fapt, zburai.

Şapte ani de rai,

Eu înotând în nisipuri mişcătoare,

Tu demonstrându-le îngerilor ce înseamnă bunătatea.

Nu plâng,

Nu strig,

Nu tremur.

Fac o plecăciune în faţa Lui si a zilei de ieri,

Alergând spre iesire.

La poarta mănăstirii mă aşteaptă un motan.

Îi tremură blana neagră,

Dar eu trebuie să merg mai departe.

Şi totuşi, dupa şapte ani,

Raiul s-a deschis şi toţi m-au auzit şoptind:

,,Mamă…”.

Prinţesă

Stau într-un glob de sticlă

şi am la picioare

un strat gros de zăpadă.

Nu mă pot mişca

şi nu voi afla niciodată

de ce am fost

atât de dur lipită de argila albă.

Mi-e greu să respir,

lichidul e vâscos şi înţepător.

Aş vrea să mă dezlipesc

fără să-mi pese de rochia aurită

şi să mă arunc din glob,

dar nu reuşesc să o fac.

Ştiu.

Nu o voi face niciodată.

Pentru că mereu aştept

să intri în cameră,

să mă ridici încetişor

şi să mă scuturi zâmbind.

Apoi să mă aşezi la loc

şi, după ce ninsoarea se opreşte,

să mă întreb dacă m-ai iubi

şi fără albii fulgi de zăpadă.

OANA MARIA-MORARU

Iertare

Iubire de artist cu minte-afundată-n clape.

Rugă de stăpân : “ Deci, mâine la 14…”

Crud miros de ceapă îmi ustură gândul.

L-ai facut papară. Dar, îmi pasă oare?!

Aş vrea să mă topesc în gândul tău de “somn uşor”,

Degetele mele – creioane colorate şi răsfirate-n semn de pace,

Albastru- ochiul tău atent, fixat pe tâmpla mea,

Iartă.

Întrebări în zadar

O scoică îşi doreşte să găzduiască un suflet,

Marea să-i aline amintirile, colorându-i-le cu linişte,

Un saltimbanc să-i spulbere greşelile cele iertate,

Şi altul, cu nasul mai lung decât primul,

Să-i cânte din strune, alungându-i-le pe cele neiertate încă.

Patimă, dor, zbucium şi palme căuş îndreptate spre “aur”…

Întrebări rostite prea mult şi prea în zadar.

Scoică, unde ţi-e musafirul?

-Plateşte chirie (câteva) grame de suflet…

Denisa - Tamara CHEBUŢIU

La fiecare atingere mă voi face înger

Voi fi eu,

cel care caută

zborul

în adâncimi de necurat?

Mâna dreaptă

a dumnezeirii cereşti

îmi mângâie ochiul…

până când,

paşii mei

nu vor lăsa urme

pe nisipul curat,

mă voi face înger…

la scara

care coboară infinitul,

umbra mea

se face lumină

şi…simt

şi văd

şi Te ascult…

Nu voi fi eu, Doamne

cel,

care să-mbrac fărădelegea…

HALAŢIU BOGDAN

Timp pentru orice

Tu…

Prieten adăvărat al timpului,

nu ne poţi ajuta?

întoarce capul,

comunică cu mine.

Bine,

întoarce numai urechea,

să poţi auzi ce spun.

Ce-ai zice dacă l-ai ruga să stea puţin în loc?

Imploră-l, fă ceva în numele nostru, numai să se oprească….

…fie şi pentru câteva minute…

Te rog!

Eşti sigur că ai făcut tot ce ţi-a stat în putinţă?

Insistă!

Tot nu vrea?

Hmmm…

Cum adică?

Vrei să spui că ar trebui să nu ne mai plângem că nu ne ajunge timpul?

Să fim noi mai răbdători, spui?

Cum să facem asta?

Cum să facem asta, când noi nu ştim ce înseamnă răbdare?

Aaa, nu, nu glumesc…

Sunt puţin ironică, doar.

Da, bineînţeles că e timp pentru ironie.

Nu,

pentru lucrurile cu adevărat importante

nu e timp niciodată.

Cristina Ilie, Târgovişte

Niciun comentariu: